درمان زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : pari

زگیل های تناسلی تا چه حد جدی هستند؟

زگیل های تناسلی خطرناک نیستند اما می توانند نشان دهنده مشکل اچ پی وی در فرد باشند. برخی از انواع اچ پی وی عامل بروز سرطان در افراد هستند.

برداشتن  زگیل ها می تواند احتمال انتقال را کاهش دهد، اما حتی اگر زگیل های قابل مشاهده از روی پوست حذف شوند ، باز هم ویروس ممکن است در بدن باقی بماند یا زگیل های تناسلی بیشتری در آینده بر روی پوست ظاهر شوند.

چگونه می توانم از انتقال زگیل های تناسلی و پخش شدن آن ها جلوگیری کنم؟

  • ناحیه تناسلی را پاکیزه و خشک نگه دارید.
  • پس از دست زدن به این ناحیه دست های خود را به خوبی بشویید.
  • زگیل ها را نخارانید.
  • تا زمانی که زگیل های تناسلی کامل بهبود پیدا نکرده اند، رابطه جنسی نداشته باشید.
  • از کاندوم های لاتکس در حین رابطه جنسی استفاده کنید.

درمان زگیل های تناسلی

درمان زگیل های تناسلی باید با تجویز پزشک متخصص صورت گیرد. بسته به ظاهر زگیل های تناسلی که روی پوست شما هستند، درمان متغیر خواهد بود. از جمله گزینه های درمانی در این حوزه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-کرم یا پماد زگیل تناسلی

معمولا باید این محصولات را هر هفته چند بار بر روی زگیل های تناسلی بمالید. این روش درمانی گاهی اوقات منجر به قرمز شدن، تحریک و یا حس سوزش بر روی پوست افراد می شود.

2-منجمد کردن یا کرایوتراپی

 پزشک به کمک نیتروژن مایع زگیل های تناسلی روی پوست را منجمد می کند. این کارممکن است به چندین جلسه ی درمانی نیاز داشته باشد. این روش درمانی نیز گاهی اوقات منجر به قرمز شدن، تحریک و یا حس سوزش پوست افراد می شود.

3- لیزر co2

درمان زگیل تناسلی به کمک لیزر می تواند احتمال عود مجدد زگیل را کاهش دهد؛ از طرف دیگر بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، لیزر زگیل تناسلی اثرات به مراتب بهتری نسبت به کرایوتراپی دارد.

4-جراحی

پزشک می تواند زگیل های تناسلی را به کمک جراحی، از روی پوست بردارد. این روش زمانی مورد استفاده قرار گرفته می شود که زگیل ها، واکنشی به درمان قبلی نداشته باشند و یا خیلی بزرگ باشند. از جمله عوارض جانبی این عمل جراحی می توان به خونریزی ، عفونت زخم عمل و یا ماندن جای زخم بر روی پوست اشاره داشت.

در صورتی که درمان صورت نگیرد، ممکن است زگیل ها رشد کنند و تعداد آن ها نیز بیشتر شود، همچنین احتمال انتقال این عفونت به شریک جنسی شما نیز وجود دارد. پس در هر شرایطی، درمان زگیل تناسلی را در اولویت قرار دهید.

 

 





:: برچسب‌ها: #زگیل-مردانه,#زگیل-تناسلی,#درمان-زگیل ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: